יום ראשון, 6 בפברואר 2011

העולם האמיתי במרחב חברתי מוגן, תרשי לעצמך לבחור, לנסות ולעשות!!!

אנחנו קבוצת מפתחות משחקים בחוג למשחקולוגיה בבית ברל, שהתחילה לפתח את משחק המחשב הראשון שלה. המשחק שלנו עוסק בדילמות שונות ומגוונות, המעסיקות מאוד בנות בגילאי העשרה.
בחרנו לעסוק בנושא הזה בעקבות פאנל של בני עשרה, שאמרו שמתחיל להימאס עליהם שכל המשחקים חוזרים על עצמם והם מחפשים משהו אחר, משהו שידבר על החיים שלהם. הם טענו שאין מספיק משחקים לתחום הרגשי.
במשחק שלנו, השחקנית נחשפת לדילמות שעשויה לפגוש גם בעולמה האמיתי. במשחק, השחקנית נמצאת במעין "מרחב מוגן", בו יכולה לפתור דילמות בדרך שונה מזו שהייתה נאלצת לפתור בחיים האמיתיים.
דוגמה למסך, בו מוצגות דילמות, בשיחת טלפון בין מי שמשחקת במשחק לחברה:

דוגמה למסך נוסף.

7 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. renard אמר...
    רשומה זו הוסרה על ידי הכותב שלה

    אני מסוקרנת

    השבמחק
  3. מתי עולה הדילמה
    "האם לצאת עם רז או לא"

    השבמחק
  4. אני לא בטוח שאני מבין את המכניקה של המשחק.
    האם מדובר במשחק קווסט, בו הדמות שלי זזה על המסך ומשתמשת בחפצים?
    או שמא מדובר בסיפור אינטראקטיבי, בו רואים תמונות עם אפשרויות טקסט שונות?
    או איזו מכניקה אחרת?

    בנושא אחר, עליכן לזכור שככל שיש לשחקנים יותר אפשרויות בחירה, כך גדלה כמות התוכן שאתן צריכות לייצר עבור המשחק.

    בדוגמת המסך הראשונה שנתתן יש ארבע תשובות אפשריות. כל תשובה כזו פותחת אפיק עלילתי חדש שיש לתת לו מענה, ליצור את כל אפשרויות הדיאלוג, וליצור את כל הדמויות שעלולות להופיע, גם אם השחקנית תבחר בפעולות הפחות סבירות.
    עץ העלילה של המשחק עלול להפוך גדול מאוד, מהר מאוד.
    שיהיה ברור, אני בעד! אבל דעו שיש לכן המון עבודה.

    נושא נוסף:
    לגבי השאלה בנענע10 על האם משחקים נועדו רק לבדר:
    מי שחושב שמשחקים נועדו רק לבדר לא מבין באיזה עולם הוא חי. זה כמו לשאול האם טלוויזיה נועדה רק לבדר.
    יש פה מדיה שמגיעה למיליונים של ילדים, בני נוער ומבוגרים. זה ממש חוסר אחריות לא לנצל את הכלי הזה כדי לדבר גם על נושאים עמוקים יותר מסתם כיף...

    נושא נוסף:
    מה בנוגע לשמירת המשחק? בהנחה שהוא יהיה ארוך מספיק כדי לא לאפשר לשחק בכולו בסשן אחד (איך בכלל גומרים את המשחק?), תצטרכו לשמור את ההתקדמות.
    אבל האם תאפשרו שמירה וטעינה בכל זמן במשחק? כי אם כן, אני יכול לשמור את המשחק רגע לפני איזו בחירה הרת-גורל, ואם לא אהבתי את התוצאה, לטעון מחדש ולבחור באפשרות אחרת. מכניקה כזאת תיתן לכן את ה"מרחב המוגן" שעליו כתבתן, ואולי זה לטובה. מצד שני, כך השחקן לא באמת צריך "לחיות" עם הבחירות שלו, כי הוא יכול לחזור ולתקן. מעניין...

    בכל אופן, מכל שאר הרעיונות המצויינים שעלו בסטודיו, שלכן הכי מסקרן אותי. חזקו ואמצו.

    השבמחק
  5. אני אוהב את הרעיון. אהבתי אותו גם בפעם הראשונה ששמעתי אותו. אני חושב שהכיוון הכבד (בולמיה) יכול לעבוד, אבל חייב להיות מאוזן בהרבה מאוד משחקיות מעניינת. אף אחד לא אוהב לומדה ואף אחד לא אוהב שהמשחקים שלו מעמתים אותו עם המציאות שהוא חי בה. זה קו עדין, אבל אני מאמין שאפשר לפתור אותו.

    בהצלחה.

    השבמחק
  6. נשמע מאד מעניין. מקווה שהמשחק באמת יעזור ויבדר את הילדים שמשחקים בו. מסכימה עם זיו לגבי הדרך בה מתמודדים עם הנושאים דרך המשחק. צריך לדאוג לא להבריח את המשחקים או להרגיש מותקפים.

    השבמחק